50 Cent on Final Season on ‘Power’ & ‘Power Book 2: Ghost’ | In Studio


– Hey, I’m 50 Cent and I’m in the studio with The Hollywood Reporter,
keep it locked right here. (upbeat music) – Thanks so much for stopping by. – Thanks for having me. – Yeah, I really wanna talk
about that little explosive show that you executive produce. Season six, final season, and I say quotes because you’re about to
tell me more about that. – Yeah, it’s the final
season of “Power Book I.” And then “Power Book II”
starts 48 hours later. – When did that come into
play, was that always the plan? – Well, not the title of “Power Book II.” It just does not make sense to even market or promote the idea of it ending
when it’s growing so fast. Like this year, the
first episode of “Power” came in 40% over its
last season’s viewership. So the show is still
growing, so there’s no reason for you to say that it’s
gonna end ’cause it’s not. – And that’s very rare
where a show on television– – Is continuing to grow like that, yeah. – Is not only retaining its
viewership, but growing. – Yeah, look, there’s a
large portion of the audience that watches their television on a phone, on an eight-inch screen,
Millennials is there, they’re doing that. I looked at them like
they’re the nightclub going– – [Laela] Yeah. – The younger person that’s
actually getting into it. And then it’s cool,
you got the demographic that I feel like is my core demo, that is committed to things. – What do you think is, you know, looking at the TV landscape,
what’s missing out there? – Well, a lot of, they haven’t
seen a lot of characters, Latino, African American
characters in the lead, to play these big shows like this, so it’s cool, the “Powers,” did, “Empire” had a huge
success following that. And it’s a lot, it opens the
minds and ideas of people in programming to let the people of other ethnicities lead the show. – Right, looking at this
specific chapter of “Power,” this is where all the magic started. Was it sad to say goodbye to this chapter? – Well, not sad, it was exciting to see people be so invested. Like I invested early on. – [Laela] Right. – Like I kinda got the whole
network pregnant with my idea because I didn’t cost anything
for them in the beginning, I was getting what, like
$17,000 per episode. I get paid more to go to a
nightclub and do one of these. You know what I’m saying? So really I was paying to
be a part of the project. And I just didn’t wanna
even approach them about it until I got it to a point
where you can clearly see the success and that they
would need to support it. – What did you learn
about yourself creatively since you were an executive
producer on the show? – I learned that I can kinda channel myself better, ’cause when I first started, even though I was an executive producing the show, I was focusing on the Kanan character, just my piece with that,
and then when I directed it, I had to focus on all 31 scenes
and everybody’s performance, so it was a whole different perspective to look at things from. And I feel it’s, look, none of this stuff is difficult to me anymore. – That’s great.
– I only have to do it a little bit until I get an
understanding of what I’m doing and then I can do it. – I’m like 50 Scorsese out here. – When did you start wrapping
your head around directing? Was that after your
character was killed off, or is that something that
you always wanted to do? – You know, after is when
we immediately started doing things, and I looked at things that I saw in feature
films that I really appreciated that I wanted to be in my episode. And I talked to Courtney
about those things, and it kinda fell into, it’s
like three big set pieces in my episode, you know, I mean, it’s the shootout when you come in. So it feels like me because it immediately gets to the shooting. Everybody, the action comes in like, this is the cheapest
thing you can do in a film for action is to fire a
squid, to fire a blank and have the squid go off
like somebody was hit. Very cheap. (Laela laughs) Intense because it’s life
threatening, but very cheap. – (laughs) Financial tips from 50 Cent, that’s what’s happening right here. You have your hand in a
lot of different ventures. Where do you get your drive from? – Oh, I’m crazy. When you come from, like the circumstances I come
up under, it forces me to, either you gonna live with
an entrepreneur spirit, and I have to understand
that it’s a tunnel that doesn’t end, so the
person that I hang out with has to be willing to go
on that journey with me. ‘Cause you’ll look at my
accounts and you’ll go, “Why are you getting up?” I’m saying, “‘Cause I gotta go to work.” And you’re going, “Why are you getting up? “‘Cause the money’s there
so there’s really no reason “for you to actually have to go today.” But I have to go. – You just signed a massive
overall deal with STARZ. What other stories do you have up your sleeve beyond “Power?” – Oh, man, I got a bunch of stuff. I got a new show, it’s set to
premiere February 23rd on ABC. – [Laela] Okay, tell us about that. – Isaac Wright, well
it’s called “For Life,” it’s loosely based on Issac
Wright Jr.’s life story. And he was sentenced to 70
years plus life in New Jersey. He was the first person convicted
under the kingpin statute. And wrongfully convicted,
it’s a wild story. The district attorney
ends up killing himself, the arresting officer came
clean and told the truth about what was happening,
it was just nuts. But it’s like one in how many people under those circumstances, you know? There’s a lot of people in jail that were wrongfully convicted. – Yeah, I want to ask you
about your music as well. You recently released a song
with Ed Sheeran and Eminem. – Yeah, that was cool. – That surprised a lot of people. How do you choose what projects and collaborations to be apart of? – You know what, that one just happened, like it just fell, we was, Em’s last album’s coming out, I was a guest on his last tour. And the last two shows were in London, and I went out and it was
like 80,000 people each night. Ed popped in the second night. And he was like, “Yo,
we gotta do something.” And he was like, ’cause Em and Ed were talking about working together. And then I just was there and he was like, “Yeah, we should do it
together, like all of us.” And Em was like, “What the fuck, “what the fuck is going on? “It’s supposed to be me and you, fool, “why’d you put 50 on the record?” Then we all ended up on the song. It came out, it was a good record. It was number one for a little while. And then I got another
record from Em he sent me for his new album, and
then Ozuna, a Latin artist, sent me a record, so I’m working with him. – Since you broke in the
entertainment industry as a rapper, where does music
fit into your career plans moving forward since it sounds like you’re gonna be extremely busy? – No, you know what, I’m
so conditioned for music. I been writing music since ’97, I don’t really need to stop to do it. I can write on a plane, I
can write wherever I’m going. That’s how I did my first three albums, ’cause I never really stopped touring. So we did it moving. – [Laela] Right. – The film and television thing, it supports me being
able to be influential for a longer period of time. Hip-hop is youth connected. They have a lower attention span. You’re gonna have to see way more artists come and have one hit and disappear now because of how we’re consuming music. They meet the audience before
they meet the record companies and because they’re not
getting bumped around as much as we was getting bumped around before you got your shot, they’re gonna take off and
be on the road running around and having the time of their life before they’re preconditioned
to write music. And then when they come
back and slow down, they’re not gonna be able
to write a hit record to save their life. – To bring it all back,
give us your best tease for the rest of the season of “Power.” – Oh, it’s gonna be intense, man. You gotta buckle up and
prepare for the ride. It’s a rollercoaster. Look, there’s so many
different cool moments in it that I think, okay, I’ll tell you the
truth, I think my episode is the best, I think I’m the best, I think I’m 50 Scorsese. I think I’m (exhales), I’m winning, baby, all the way right now. (Laela laughs) But there’s another
episode coming next week. – Well, we are so excited. We can’t wait to see how this season ends. Be sure to catch “Power”
on STARZ this Sunday. If you’re not tuning in,
where the heck are you? – Yeah, I’m hot, I’m hot. If you don’t know I’m hot,
something’s wrong with you. You know the STARZ
Network, they know I’m hot. You know why, because the STARZ
Network goes up in ratings, the STARZ app goes up in ratings
every time I do something. I’m not even in there, I
died, they thought it would go down, it went up ’cause I directed.

19 thoughts on “50 Cent on Final Season on ‘Power’ & ‘Power Book 2: Ghost’ | In Studio

  1. Glad it's over. These types of shows that blacks gravitate towards shows blacks in a negative light….

    Hey 50 cents produce wholesome shows for black people.

  2. We missing, "porka legs". We are missing loving black familiesto their family members and friends to model a christian family healthy home life.

  3. The idea to make a show about the streets, something he knows, isn't the business genius, the business genius is how he controls his tone and body language to be more professional and likable. I mean, look at the control here, if I was an investor, I'd trust him with my money. It's his rhythms and energy.

  4. GOD is a loving father. HE lifts the poor from the their predicament and saves their lives. GOD is to be praised and prioritized before it's too late. ✌

  5. Tell 50 season 6 is terrible and the writers are really trash.. i quit the show and wont waste time with book 2 and a spinoff.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *